2023年2月27日 星期一

“March comes in like a lion, out like a lamb”胡適〈一笑〉


胡適〈一笑〉
十幾年前
一個人對我笑了一笑
我當時不懂得什麼
只覺得他笑得很好
那個人後來不知怎樣了
只是他那一笑還在
我不但忘不了他
還覺得他越久越可愛
我借他做了許多情詩
我替他想出種種境地
有的人讀了傷心
有的人讀了歡喜
歡喜也罷,傷心也罷
其實只是那一笑
我也許不會再見那笑的人

但我很感謝他笑的真好


----

 “March comes in like a lion, out like a lamb”

胡適病中看某本 Joke Book,跟胡頌平講的笑話之一。可能是怕老婆之故事。

 “March comes in like a lion, out like a lamb” means that March starts off with cold winters and ends with warmer, spring weather. Because March straddles the winter/spring line, this is the perfect idiom to describe the weather during this month.Mar 6, 2017

沒有留言:

張貼留言